סבסוד המעונות; "לספק פתרונות לנטולי גישה לרשת"

איתי גדסי No Comments on סבסוד המעונות; "לספק פתרונות לנטולי גישה לרשת"

סבסוד המעונות: בשנת הלימודים החולפת הוגשו 120,033 להשתתפות בשכר הלימוד | 88,143 ילדים מקבלים סבסוד בפועל בכלל המסגרות, מתוכם 79% במעונות | לקראת שנה"ל הבאה הרישום נעשה אך ורק באמצעים דיגיטליים | הרישום למעונות בריכוזים החרדיים במגמת עלייה | יו"ר הוועדה ח"כ פינדרוס: "יש כ- 5% מהנרשמים למעונות היום שלא יכולים להירשם בדרך טכנולוגית וצריך לדעת לספק להם פתרונות"

יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) קיימה היום (שני) דיון בנושא היערכות אגף לעידוד תעסוקת הורים לשנת הלימודים התשפ"ד בנושא דרגות סבסוד.

לפי נתוני משרד העבודה מספר בקשות שהוגשו להשתתפות בשכר הלימוד לשנה"ל תשפ"ג עמד על 120,033, מתוכן נבדקו ודורגו 119,842 בקשות. 88,143 ילדים מקבלים סבסוד בפועל בכלל המסגרות, מתוכם 79% במעונות.

דפנה מאור, מנהלת אגף לעידוד תעסוקת הורים במשרד העבודה: "השנה עשינו את כל הרישום למעונות היום דרך המרשמים הדיגיטליים. במקומות בהם אנחנו יודעים להגיד שיש קהילות שלא מחוברות לאמצעים טכנולוגיים אנחנו יורדים אל השטח ורושמים את ההורים בצורה ישירה".

לפי נתוני משרד העבודה, הרישום בריכוזים החרדיים למעונות היום נמצא במגמת עלייה. בעיר בני ברק נרשמו בשנת תשפ"ב 7,057 ילדים למעונות היום ובשנת תשפ"ג מספר הנרשמים עלה ל- 9,321. במודיעין עילית, נרשמה כמעט הכפלה במספר הילדים שרשומים למעונות היום, בשנת תשפ"ב נרשמו 565 ילדים ובשנת תשפ"ג 1,064 נרשמים. בביתר עילית המספר צמח מ- 890 נרשמים בשנת תשפ"ב ל- 1,400 נרשמים בשנת תשפ"ג. ברכסים חלה עלייה של יותר מ- 350% מ- 58 נרשמים בשנת תשפ"ב ל- 207 נרשמים בשנת תשפ"ג.

ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור: "צריך לספק פתרונות לאזרחים שהם חסרי אוריינות דיגיטלית להירשם למעונות שלא דרך אתר ההזדהות הממשלתית. בכל פתרון אפשר וצריך למצוא את דרך האמצע. בשבוע הבא יש לנו דיון עם יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי כדי לראות האם הוא יכול לספק פתרונות רלוונטיים. יש כ- 5% מהנרשמים למעונות היום שלא יכולים להירשם בדרך טכנולוגית וצריך לדעת לספק להם פתרונות".

דפנה מאור, מנהלת אגף לעידוד תעסוקת הורים במשרד העבודה: "מדרגת הסבסוד נקבעת לפי מספר שעות העבודה של ההורים. לצערנו, הורים שמבקשים לקבל סבסוד מגישים הרבה טפסים בירוקרטיים. מבקר המדינה כבר נדרש לנושא והעביר את המלצתו לייעל את השירות ואת דרך הגשת המסמכים. אנחנו באגף מנסים לפשט את התהליכים עם מינימום של מסמכים במינימום של זמן. קיימת אפשרות להעברת מידע מהביטוח הלאומי באופן וולונטרי מצד ההורים. ככל שיותר הורים יבחרו באפשרות הזאת אנחנו נוכל לספק תשובות בזמן המהיר ביותר ובדרך היעילה ביותר. בנוסף, ביטלנו את הקנסות בגין לימודים או עבודה במשרה חלקית".

דנית ברביבאי, מנכ"לית פורום מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: "ההמתנה לתשובות של ועדות קבלה גורמת להורים להעדיף לשלם על מעון פרטי ע"מ להבטיח מקום לימודים לילד שלהם. צריך לאפשר לארגונים פרק זמן סביר להגיש ערעורים על ההחלטות".

ישראל קרוייזר, הקו הפתוח של אגודת ישראל: "כיום כל תהליך הרישום נעשה בדרכים דיגיטליות בלבד באתר הרישום הממשלתי. צריך לזכור שיש הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה לא לבטל הגשה פרונטלית של מסמכים בצורה מוחלטת. למרות הקדמה הדיגיטלית צריך להשאיר אפשרות לרישום בשעות קבלת קהל. ממליץ שמערכת הרישום תאמץ את מערכת הטלפונית החכמה שפועלת כבר היום בגופים שונים".

שחר נוימן, מערך הדיגיטל הלאומי: "אנחנו בכל שנה מקדמים את הפעילות הדיגיטלית של המערכת לרישום מעונות היום. אנחנו הולכים ומתקדמים לכיוון של מערכת אחודה עם כמה שפחות מסמכים להגשה. אנחנו נבחנים כיצד ניתן להקל על קהלים בישראל שאינם בעלי גישה נוחה להעברת מסמכים בצורה אלקטרונית".

ח"כ פינדרוס סיכם את הדיון: "מבקש ממשרד העבודה להעביר נתונים על סירוב לקבלת סבסוד למעונות למשרד החינוך על מנת שהם יוכלו להסיק מכך את המסקנות שלהם לגבי תגבור של המעונות. מצב המעונות היום הוא לאין ערוך יותר טוב מאשר לפני כמה שנים".



0 תגובות